Realtime en online fulfilment brengt jouw organisatie naar "The next level"

09-03-2016

Prisma Direct brengt jouw loyaliteits- of giftcard programma’s naar the next level.

Prisma Direct zet in op realtime fulfilment.

Toen Prisma Direct ruim 30 jaar geleden begon met de productie van plastic klantenkaarten was het bedrijf direct een voorloper. Producenten van cards waren toen in Nederland dun gezaaid en beperkten zich voornamelijk tot de bekende bankkaarten. Als loyalty specialist werden wij vaak geconsulteerd, soms voor het bedenken van de strategie en andere keren voor het volledig optuigen en uitrollen van het programma. De productie van de cards, het overige drukwerk, de personalisatie van alles en de fulfilment en verzending volgden bijna automatisch uit de verschillende strategische adviezen. Alles onder 1 dak. Korte lijntjes en maximaal comfort.

Bedrijven en consumenten belonen voor hun aankoop met adequate service levels

Prisma Direct bestaat tegenwoordig uit twee divisies. Offline en Online. Waarbij met name deze laatste de afgelopen jaren explosief gegroeid is. Beide specialismen bevinden zich in Leeuwarden. Hoewel de vraag naar het produceren van (plastic of milieuvriendelijke) cards onveranderd doorgaat zagen we zo'n tien jaar geleden al volop kansen om breder dan dat te kijken. Met name bij de giftcards zagen wij een enorm potentieel voor onze klanten. Een kaart alleen maar aanbieden via de traditionele kanalen, denk aan winkels, was niet meer genoeg. Ook het Online aanbieden van giftcards via eigen- of websites van derden was een kans die gegrepen moest worden. Aan de meeste van deze websites heeft Prisma, v.w.b. de techniek en koppelingen, aan de basis gestaan. Het Online kunnen kopen van giftcards door consumenten was daarmee een feit. Al snel ontdekte het bedrijfsleven het gemak van het Online bestellen van giftcards. Met die uitzondering dat het hier veelal gaat over grote tot zeer grote aantallen. Dit in tegenstelling tot een gemiddelde consument die de kaarten per stuk of hooguit per twee aanschafte. Ook het aanbieden van diverse leuke verpakkingen, luxe boxen, envelopjes, wenskaarten of andere geschreven boodschappen etcetera, deed al snel met succes haar intrede.

Wat blijkt een (de) grote succesfactor bij de verkoop van Online giftcards? Consumenten (maar ook bedrijven) willen iets en dat willen zij graag nu. Dus nagenoeg realtime. Dat betekent vandaag op het laatste moment besteld en morgen in huis. Ongeacht de aantallen of complexiteit van de aanvraag. Prisma Direct garandeert, en maakt dat ook als enige leverancier waar, dat giftcards die vandaag besteld zijn, uiterlijk de volgende dag (dus binnen 24 uur) worden afgeleverd. Om dat mogelijk te maken hebben wij unieke en zeer efficiënte en verregaande, veelal geautomatiseerde productieprocessen. Bijzonder intelligente software en unieke zelf ontwikkelde machines maken daar deel van uit. Onderschat daarbij ook het vereiste DNA van alle medewerkers niet die het tot hun belangrijkste taak zien om de klant optimaal van dienst te zijn.

Inmiddels hebben vele A-merken gekozen voor deze, zelfs voor West Europa, unieke dienstverlening en er komen nog steeds wekelijks nieuwe klanten bij. De beslissers binnen de grote merken praten met elkaar en willen hun klanten met dezelfde service levels bedienen. De grote vraag is dan; "waar of door wie laat jij dat doen?"

Ook bedrijven die hun Online fulfilment bij anderen dan Prisma hebben ondergebracht zien wij steeds vaker switchen naar Prisma. De mooie verhalen die hen voorgespiegeld waren hebben zij inmiddels op waarde weten te schatten en zijn de slechte performance eindelijk beu genoeg om de overstap naar een betrouwbare en degelijke leverancier te maken. Doen wat je zegt, in de overeengekomen kwaliteit, binnen de gestelde termijnen en voor tarieven waar je goed mee uit de voeten kan. Redelijk bijzonder in Nederland, waarom begrijpt niemand, Prisma hanteert het al vanaf haar ontstaan.