Directing

Directing: elke klant een eigen verhaal

Welkom bij het fascinerende spel van marketing nieuwe stijl: geen massabombardementen meer, maar persoonsgebonden precisiewerk. Een vorm van marketing waar mensen blij van worden, omdat de campagnes haarfijn aanhaken bij hun behoeftes. Weten wat mensen willen, wanneer ze het willen en hoe ze het willen. Dankzij onze slimme technologie krijgt elke klant een eigen verhaal.

 

Een vak apart

Onder Directing verstaan we het volledige proces van campagnes inrichten, uitvoeren, monitoren en optimaliseren. Prisma Direct is gespecialiseerd in de directe kanalen. Tijdens de vorige fase hebben we samen met de opdrachtgever de strategie bepaald. We hebben de datastromen op orde en weten langs welke kanalen de campagnes moeten lopen. Uitrollen maar? Ja en nee.

Marketing nieuwe stijl - omnichannel, data based, real time en right time - is een bijzonder complexe uitdaging. De techniek achter dit soort campagnes is specialistisch en voortdurend in ontwikkeling. Daar komt de echte uitdaging nog bovenop: het verbinden van alle elementen. Integraliteit is de sleutel tot succes. Pas als alles naadloos samenwerkt, ontstaat de magie. 

Dure marketeers, gebruik ze nuttig

Het gaat nogal eens fout wanneer bedrijven zelf al deze elementen willen verbinden. Integrale direct marketing is simpelweg een vak apart, niet te vergelijken met de ‘oude wereld’ van wekelijkse folders, bulkmail, een dagelijks facebookbericht of wat er ook maar en masse uitgaat. Wie zonder de juiste tools en kennis te werk gaat, verliest meestal een hoop geld en kostbare tijd. Bewijs uzelf een dienst en besteedt het uit aan de specialist.

Dat betekent niet dat uw marketing, ICT en sales in de kast kunnen. Directing is altijd een nauwe samenwerking tussen uw mensen en onze campagneleiders en analisten. Binnen de samenwerking doen mensen weer waar ze echt goed in zijn. De tijd dat dure marketeers hun talent verdoen met plaatjes zoeken voor de Facebookpagina is voorbij. In hun nieuwe rol zijn ze weer strategisch en creatief, door bijvoorbeeld realtime in te spelen op actuele consumentenbehoeftes.

Geen kopzorgen, wel control

Outsourcing van uw direct marketing biedt - bovenop de expertise - andere voordelen. U bespaart op eigen capaciteit en bent per saldo voordeliger uit. Het is flexibel en schaalbaar, extreem goed beveiligd en er is een continue verbetercyclus. U kijkt bovendien realtime mee. Alles wat we doen is transparant en fact based. Verheugt u zich alvast op een level of control die haar weerga niet kent.

De pasjes hebben we ook

In het geval van Prisma Direct krijgt u daar nog wat bij, namelijk 25 jaar ervaring in loyalty en direct marketing. Alles wat uw campagne nodig heeft, hebben wij in huis: van plastic cards tot direct mailings en zelfs fulfilment. Met welke mix van kanalen bereikt u uw klanten? Die vraag vormt de laatste poot van de driehoek: Connecting.

De juiste tools en knowhow

U wilt de keuzes van uw klant beïnvloeden, hem verleiden tot ander koopgedrag of zijn attitude naar uw organisatie veranderen. Om dit succesvol te kunnen doen raden wij u aan om elke klant als een individu te behandelen. Prisma Direct heeft hiervoor de juiste tools en knowhow in huis.