Omni-channel communicatie

De schone kunst om uw klanten precies te geven, wat, hoe en wanneer ze het willen.  

Van massa naar mens

Uw klanten zijn bereikbaar via een keur aan verschillende kanalen. Het is de kunst om via het juiste kanaal, op het juiste moment en op de juiste plaats contact te leggen. Dit is dus precies het tegenovergestelde van de massabombardementen waarmee marketing de afgelopen decennia werkte. De focus van omni-channel communicatie is juist hyperpersoonlijk. 

Specialistenwerk

Natuurlijk is dat een uitdaging. Wat is iemands voorkeurskanaal? In wat voor informatie is interesse? Wanneer is een goed moment? En om de uitdaging compleet te maken: hoe zorg ik dat al die verschillende vormen van communicatie op elkaar zijn afgestemd, consistent zijn en feilloos in elkaar overlopen?

Prisma Direct ondersteunt bedrijven bij het ontwikkelen en uitvoeren van een omni-channel communicatiestrategie. Het is onze specialiteit. We beginnen altijd met het maken van een strategisch plan, gebaseerd op de kernwaarden van uw bedrijf. Vervolgens brengen we alle communicatiekanalen in kaart en bepalen op basis van klantbehoefte de meest relevante kanalen.

Snel en slim inspelen

De uiteindelijke communicatie is altijd tweerichtingsverkeer: we zijn niet alleen aan het zenden, maar vooral ook aan het ontvangen. De basis van ons omni-channel marketingbeleid is dat we alle mogelijke data verzamelen en realtime analyseren. In die informatie schuilen de kansen, waar we samen met uw marketeers vervolgens slim, snel en hyperpersoonlijk op inspelen.

Bedrijven beschikken vaak over verschillende platformen waarop content gecreëerd en verzonden wordt. Voor e-mail, mobile, social en web. Elk platform kent zijn eigen analyses en rapportages. Het heeft alles weg van omni-channel marketing. Maar dat is het niet. De losse platformen zijn niet ingericht voor de customer journey die uw klant maakt. Zo ontstaat er veel ruis tussen u en uw klanten. Het resultaat is dat u uw klanten niet echt kent. Laat staan dat u ambassadeurs creëert.

Customer Directing platform

Het is ons doel geweest om de bovenstaande situatie tot het verleden te laten behoren. Met de ontwikkeling van het Customer Directing platform is dat gerealiseerd. Vanuit één platform sturen we alle relevante kanalen – email, social, web en mobile – voor u aan.  We ontwikkelen de beste customer journeys en bouwen aan een loyale klantenbase.