Is loyalty dood?

15-06-2015

Wij Nederlanders staan te boek als fervent puntenspaarders. Bij veel van onze vertrouwde retailers sparen wij braaf onze punten. Hoe lang gaat dit nog door, is het einde van traditionele spaarprogramma’s in zicht?

Je zult het volgende vast herkennen: je doet boodschappen en je wordt gevraagd of je wilt deelnemen aan het loyaliteitsprogramma van de winkel. Tijdens het intoetsen van je pincode geef je aan geen interesse te hebben. De meeste winkeliers nemen met dit antwoord genoegen. Zelden worden de (directe) voordelen met de klant gedeeld. Hardleers als ze zijn, bieden ze je het programma de week daarop weer aan en je antwoord blijft hetzelfde. Waarom zeggen wij eigenlijk nee?

Een van de meest gehoorde argumenten van klanten is dat ze al zoveel kaarten hebben. En dat klopt ook. Gemiddeld hebben wij zes klantenkaarten in bezit. Maar is dat de werkelijke reden? Nee, je zou zo een zevende kaart afnemen als het relevant voor je zou zijn. Maar de meeste programma’s zijn niet relevant. De programma’s zijn ook niet uniek en voor elkaar inwisselbaar. In Nederland zijn bijna alle loyaliteitsprogramma transactioneel ingericht. De waarde van de kassabon en de daar aangekoppelde punten zeggen echter niets over loyaliteit voor een bedrijf.

Meer lezen...

Real-time personalisatie verhoogt klantloyaliteit

Prisma Direct brengt loyaliteitsprogramma’s naar the next level.

Lees meer

http://prismadirect.nl/sites/default/files/PD_Gift_shopping%20blog.jpg

Hoe val je tegenwoordig nog op?

Hoe verras je een B2B-prospect op een prikkelende manier?

Dat was de vraag die wij onszelf stelden bij de introductie van onze nieuwe & innovatieve propositie 'Customer Directing'. We wilden in direct contact komen met CEO's en Marketing directeuren uit verschillende branches. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan! 

 

Lees meer

http://prismadirect.nl/sites/default/files/Mini-phone-campagne-zw.jpg

Nu ook Instagram advertenties via het Customer Directing platform

Het Customer Directing platform van Prisma Direct beschikt nu over de Instagram advertentie API! Facebook-, Twitter- en LinkedInadvertenties konden al vanuit dit centrale punt ingepland en gemanaged worden. 

Lees meer

http://prismadirect.nl/sites/default/files/Blog_Instagram_0.jpg

Wat bepaalt het succes bij Omnichannel communicatie?

Je kunt geen BLOG, website of white paper meer  lezen of het gaat om het Omni Channel tijdperk en de technieken die voor iedereen beschikbaar zijn om met de klant in contact te komen. Loyaliteit en engagement zijn de termen die we het meest gebruiken om aan te geven wat we willen realiseren.  

Lees meer

http://prismadirect.nl/sites/default/files/shutterstock_186260855%20-worsten%20ZW.jpg

10 tips voor Social engagement

De volgende 10 tips helpen om succesvol uw klanten en prospects te betrekken bij uw merk, ongeacht in welke branche u werkt.

Lees meer

http://prismadirect.nl/sites/default/files/Winkelend%20publiek%20ZW.jpg